Lipsa educației matematice afectează negativ creierul adolescentului-studiu OXFORD

Lipsa educației matematice afectează negativ creierul adolescentului-studiu OXFORD

Conform unui studiu Oxford” întreruperea educației în matematică după vârsta de 16 ani poate fi dezavantajoasă pentru dezvoltarea cognitivă, relatează un nou studiu. Cei care au încetat să studieze matematica la vârsta de 16 ani au prezentat niveluri mai scăzute ale unei substanțe chimice asociate cu plasticitatea creierului în zone ale creierului asociate cu funcția cognitivă.”

Adolescenții care au încetat să studieze matematica au prezentat un dezavantaj mai mare – în comparație cu colegii care au continuat să studieze matematica – în ceea ce privește creierul și dezvoltarea cognitivă, potrivit unui nou studiu publicat în  Proceedings of the National Academy of Sciences .

133 de studenți cu vârste cuprinse între 14-18 ani au participat la un experiment condus de cercetători de la Departamentul de Psihologie Experimentală de la Universitatea din Oxford. Spre deosebire de majoritatea țărilor din întreaga lume, în Marea Britanie studenții de 16 ani pot decide să oprească educația la matematică. Această situație a permis echipei să examineze dacă această lipsă specifică de educație matematică la elevii care provin dintr-un mediu similar ar putea avea impact asupra dezvoltării creierului și a cunoașterii.

Studiul a constatat că studenții care nu au studiat matematica au avut o cantitate mai mică dintr-o substanță chimică crucială pentru plasticitatea creierului (acidul gamma-aminobutiric) într-o regiune cheie a creierului implicată în multe funcții cognitive importante, inclusiv raționamentul, rezolvarea problemelor, matematica, memoria și învăţare.

 „Abilitățile matematice sunt asociate cu o serie de beneficii, inclusiv ocuparea forței de muncă, statutul socio-economic și sănătatea mentală și fizică. Adolescența este o perioadă importantă din viață care este asociată cu schimbări importante ale creierului și cognitive. Din păcate, oportunitatea de a nu mai studia matematica la această vârstă pare să ducă la un decalaj între adolescenții care își opresc educația la matematică comparativ cu cei care o continuă. Studiul nostru oferă un nou nivel de înțelegere biologică a impactului educației asupra creierului în curs de dezvoltare și a efectului reciproc dintre biologie și educație.” A declarat Roi Cohen Kadosh,profesorul care a condus studiul.

Exersati matematica cu noi https://profuonline.ro/meditatii-online-matematica/

a posta un comentariu

Poti vorbi cu noi !